השינויים שעוברת אופנת משקפי השמש הם אחד הדברים המרתקים לעקוב אחריהם בתחום האופנה. סגנונות חדשים צצים בכל יום, אך עדיין יש מספר לא מבוטל של סגנונות מהעבר שזוכים לקאמבק גדול בזמננו. אם היינו צריכים לשרטט קו פשוט שמנחה את הכיוון אליו אופנת משקפי השמש הולכת בשנת 2024 היינו בוחרים בשלושה הבאים – אומץ, ייחודיות, וביטוי עצמי. בהמשך הבלוג נבקש לצלול ולהגדיר באופן ספציפי יותר את האופנות הכי דומיננטיות היום. 

משקפי וינטג’ – אחד הקאמבקים הסוחפים שראינו 

חזרתם לאופנה של פריטי וינטג’ הם לא דבר חדש. עם זאת, לא כל דבר שתשלפו מהמחסן של סבא וסבתא יהיה מיד שיא האופנה, שכן מדובר בדרך כלל רק בפריטים ספציפיים שמצליחים לתפוס. בגזרת משקפי השמש, יש מספר די מוגבל של מסגרות וינטג’ שעשו קאמבק. אחת מהן היא מסגרת בגזרה חתולית, אופנה זו הופיעה לראשונה באמצע שנות ה-50 בקרב נשים, כשעוד היה מקובל שמסגרות המשקפיים היו ממתכת ולא מפלסטיק. לאט לאט, התגבשה להן הצורה החתולית במסגרת הפלסטיק, שרק הפכה להיות צרה יותר ו”חתולית” יותר עם הזמן. היום הן להיט של ממש, ומשדרות נשיות, ביטחון עצמי, ואומץ אופנתי. 

אופנה נוספת ששבה אל חיינו הישר משנות ה-60 היא משקפיים בסגנון פאנקי. שנות ה-60 ידועות בתור שנים מעט משונות, שהביאו עימן את הופעתם של ילדי הפרחים, ושל שאר תנועות שדגלו בחופש. אנשים רבים ביקשו להתנסות, למתוח את הגבולות התודעתיים והפיזיים שלהם ולהביט בסקרנות אל עבר העתיד. תופעות אלו הביאו עימן רנסנס בתחום האופנה והאומנות, וכמובן שגם אופנת משקפי השמש לא נשארה מאחור. משקפיים בסגנון פאנקי הן אגרסיביות למדי בדרך כלל, ומאופיינות במסגרת פלסטיק עבה בצורות ובצבעים בלתי שגרתיים. 

אופנה נוספת שהיא לא בדיוק וינטג’ אלא יותר מכוונת לתחילת שנות ה-2000 היא מסגרת מעטפת ספורטיפית – מה שנקרא באנגלית Wraparound. המראה הכי אופייני של הדגם הזה הוא במסגרת כסופה ועדשות שחורות. אך עדיין ישנן קומבינציות צבעים נוספות שהן לא פחות מוצלחות. 

העתיד כבר כאן – אופנה שלא דופקת חשבון

משקפי שמש בסגנון עתידני הם לא משהו שאפשר להגדיר בבירור. האופנות רק נהיות יותר ויותר מתוחכמות, ויותר יותר רחוקות ממשקפיים בצורה המסורתית שלהן. עד כדי כך שאנחנו יכולים לשאול את עצמנו ברצינות האם מדובר בכלל במשקפי שמש. 

אחד הטרנדים הם משקפי שמש one piece, כלומר לא מדובר בשתי עדשות נפרדות שנחות על שתי העיניים אלא בקשת העוטפת את כל אזור העיניים במקשה אחת. קשתות רחבות יותר יותירו מקום לאף, ובכך יזכירו צורה יותר מסורתית של משקפי שמש בעוד קשתות צרות יהיו שוות ברוחבן לאורך כל הפנים וישוו ללובש לוק שאנחנו רגילים לראות בסרטי מדע בדיוני. 

עוד אופנה עתידנית למדי היא זו שבה המסגרת של משקפי השמש יוצאת החוצה מהעדשה, בין אם לכיוון החיצוני, ובין אם לכיוון הפנים, באזור הלחי והרכה. לאופנה הזו יש קסם משלה, והיא יוצרת מן אפקט רב-מימדי ומתוחכם. 

מחפשים חנות משקפיים בתל אביב?

החנות Private vintage collection היא חנות אופטיקה בתל אביב המציעה מגוון רחב של משקפי שמש המהווים מחווה לאופנת הוינטג’ האהובה. תוכלו למצוא אצלנו בחנות לא פחות מ-4,000 דגמים שונים במידות, בסגנונות, ובצבעים שונים. משקפי השמש שלנו איכותיות, מעוצבות ע”י מיטב המעצבים בתחום ומהוות הצהרה אופנתית בפני עצמן. הסניף שלנו של חנות משקפי שמש תל אביב יושב ברחוב הרב יצחק ידידיה פרנקל 14.