משקפיים ומשקפי שמש בפרט היו אביזר אופנתי במשך עשרות שנים, כאשר הסגנונות והסטייל מתפתחים ומשתנים עם הזמן. יחד עם זאת האופנה תמיד חוזרת וטרנדים שהם נחשבים וינטג’ מככבים שוב בכותרות.

בשנות ה-60, משקפי השמש עברו מהפך, והפכו לאביזר חובה ששיקף את הזמנים המשתנים. העשור התאפיין במהפכה חברתית ותרבותית, עם אנשים שחקרו סגנונות חיים ומגמות אופנה חדשות. משקפי שמש מילאו תפקיד משמעותי בשינוי הזה, והפכו לסמל של אינדיבידואליות, חופש ואופנה.

בעבר וכיום, משקפי שמש נתפסו כאמירה אופנתית, ואנשים לא פחדו להתנסות עם סגנונות וצורות שונות. ממסגרות גדולות ועד עדשות צבעוניות, נעשה שימוש במשקפי שמש כדי להביע סגנון אישי ולהתבלט בקהל. כמה מהסגנונות הפופולריים ביותר של שנות ה-60 כללו מסגרות “עין החתול” שהתחילו בשנות ה 50 ומרוב שהם צברו פופולריות הטרנד נמשך גם לעשור הבא, מסגרות עגולות ומשקפי שמש בסגנון Wayfarer. סגנונות אלה זכו לתחייה וממשיכים להיות פופולריים כיום.

השפעותיהם של סלבריטאים בשנות ה 60  

דמויות מפורסמות של שנות ה-60, כמו אודרי הפבורן, אלביס פרסלי וג’קי קנדי, השפיעו על הטרנד וסייעו לפופולריות של משקפי שמש. התפקיד האיקוני של אודרי הפבורן בסרט “ארוחת בוקר בטיפאני’ס” חיזק את מסגרת “עין החתול” כמרכיב אופנתי, בעוד הסטייל הייחודי של אלביס פרסלי הפכו את משקפי השמש שהרכיב פופולריים בקרב גברים. ג’קי קנדי, הידועה בסגנון השיקי שלה, הרכיבה לעתים קרובות מסגרות אוברסייז גדולות ועגולות והעניקה השראה לנשים לאמץ משקפי שמש גדולים יותר.

שנות ה-60 היו תקופה של שינוי גדול, ומשקפי השמש שיקפו זאת על ידי שילוב חומרים וטכנולוגיות חדשות. בפעם הראשונה, מסגרות פלסטיק הפכו פופולריות, והחליפו את מסגרות המתכת המסורתיות. זה הפך את משקפי השמש לקלים ונוחים יותר וגם אפשר עיצובים יצירתיים יותר. הוצגו גם עדשות מקוטבות, המפחיתות את הסנוור והופכות משקפי שמש לאידיאליים עבור פעילויות מחוץ לבית כגון דיג ושייט.

כיום, משקפי שמש משנות ה-60 ממשיכים להוות השראה לסגנונות ועיצובים חדשים. מסגרת עין החתול וסגנונות ה-wayfarer פופולריים היום בדיוק כפי שהיו בשנות ה-60. גם המגמה של מסגרות אוברסייז נמשכה, כאשר משקפי שמש מודרניים רבים משלבים עדשות גדולות ומסגרות נועזות. 

ההשפעה של משקפי שמש בשנות ה-60 היא מעבר לאופנה בלבד. הם היו סמל לשינוי ואינדיבידואליות, ועזרו להגדיר את העשור. טרנד משקפי השמש של שנות ה 60 נמשך עד היום, כאשר אנשים משתמשים בהם כדי להביע סגנון אישי, להגן על העיניים מהשמש ולהביע אמירה אופנתית.

לסיכום

משקפי שמש בשנות ה-60 היו טרנד שסימן תקופה של שינוי וביטוי אינדיבידואלי. מהמסגרות החתוליות של אודרי הפבורן ועד הסגנון המוקפד של אלביס פרסלי, דמויות מפורסמות עזרו לפופולריות של סגנונות וצורות שונות.

כיום, עדיין ניתן לראות את השפעתם של משקפי שמש משנות ה-60 במגמות האופנה האחרונות, כאשר מעצבים ממשיכים לשאוב השראה מהעשור האייקוני הזה. בין אם להגנה או אופנה, משקפי שמש נשארים אביזר נצחי שממשיך לעורר את רוח שנות ה-60.
אם קמתם “במוד” של שנות ה 60 תוכלו להרכיב מיני קולקציה פרטית וייחודית משלכם בחנות קמיליון מתוך מגוון עצום של דגמים אייקונים.