משקפי שמש קיימים כבר מאות שנים, שהשימוש בהם מתוארך לרומא העתיקה וסין.
בשנות ה-20 הפכו משקפי השמש לפופולריים כאביזר אופנתי, והמגמה המשיכה לצמוח בעשורים הבאים. 

עם זאת, רק בשנות ה-2000 משקפי שמש הפכו באמת למרכיב עיקרי באופנה מודרנית. אך לא רק, אלא הם גם שימשו מטרה מעשית בהגנה על העיניים שלנו מפני קרני UV מזיקות. 

בבלוג הבא נסקור את האבולוציה של משקפי השמש בשנות ה-2000 וכיצד הם הפכו לחלק בלתי נפרד מתרבות האופנה שלנו.

שנות ה-2000 המוקדמות

העשור הראשון של המילניום החדש היה זמן מרגש לאופנה וסטייל. בתחילת שנות ה-2000 עלו מגמות אופנה חדשות רבות, ומשקפי שמש לא היו יוצאי דופן. ככל שאנשים נעשו מודעים יותר לסגנון שלהם, הביקוש למשקפי שמש גדל, והשוק למשקפי שמש של מעצבים גדל.

בתחילת המילניום החדש, משקפי שמש נועדו להיות ספורטיביים ופונקציונליים. משקפי שמש עוטפים היו בחירה פופולרית עבור ספורטאים ומיטיבי לכת מכיוון שהם סיפקו כיסוי מקסימלי והגנה מפני השמש. משקפי שמש אלו שולבו לעתים קרובות עם סרטי זיעה ולבוש אתלטי להשלמת המראה.

טרנד נוסף שהופיע בתחילת שנות ה-2000 היה הפופולריות של משקפי שמש במידות גדולות. למשקפי השמש הללו היו מסגרות ועדשות גדולות שכיסו את רוב הפנים, והעניקו למרכיב המשקפיים מראה מסתורי ומסוגנן.  

סלבריטאים כמו פריס הילטון וניקול ריצ’י נראו לעתים קרובות עם משקפי שמש של מעצבים, שהפכו במהרה לאביזר חובה עבור המעריצים שלהם. מגמה זו נמשכה לאורך כל העשור, כאשר יותר ויותר מפורסמים וספורטאים “מדגמנים” משקפי שמש בהופעותיהם הפומביות.

עשור של משקפי שמש מעוצבים

העשור הראשון של המילניום מעיד מעל הכל כי משקפי השמש הפכו פחות פונקציונלים ויותר אופנתיים. משקפי שמש מעוצבים הפכו לאביזר החובה, עם מותגים כמו גוצ’י, פראדה וריי-באן המובילים את הדרך. משקפי שמש אלו היו מעוטרים לעתים קרובות בלוגואים וקישוטים, מה שהפך אותם לאביזר נחשק.

בשנות ה-2000 הפכה תל אביב למוקד לעיצוב משקפי שמש חדשניים, ומותגים חדשים רבים הושקו בעיר. היא מילאה תפקיד משמעותי באבולוציה של משקפי השמש בעשור הראשון של המילניום החדש. 

ככל שהעשור התקדם החלו לצוץ יותר ויותר חנויות אופטיקה בתל אביב, העיר הידועה בתרבות האופנה שלה, שהתמחו במשקפי שמש מעוצבים. חנויות אלו נשאו מגוון רחב של מותגים וסגנונות, והעניקו מענה לאוכלוסיית העיר המגוונת. 

מגמה נוספת הייתה הפופולריות של עדשות צבעוניות. משקפי שמש עם עדשות בגווני ורוד, כחול וצהוב הפכו לבחירה פופולרית בקרב צרכנים חובבי אופנה. עדשות אלו לא רק הוסיפו צבעוניות לתלבושת אלא גם שימשו מטרה מעשית בחסימת אורכי גל מסוימים של אור.

בעולם האופנה, משקפי השמש ממשיכים להתפתח ולהשתנות עם כל שנה שעוברת. בעוד סגנונות קלאסיים כמו טייסים ו-Wayfarers תמיד יהיו פופולריים, אנו יכולים לצפות לראות עיצובים חדשים וחדשניים צצים בשנים הקרובות. ומי יודע, אולי הטרנד הגדול הבא במשקפי שמש יעשה זאת.

חנות משקפי השמש Private Vintage Collection הממוקמת ברחוב ידידייה פרנקל 32 בתל אביב מציעה מבחר עצום של למעלה מ 2000 זוגות משקפיים בעיצוב מקורי ובהשראת המשקפיים האייקונים שכיכבו במאה השנים האחרונות. 

האם אתם אנשים שאוהבים קלאסיקה וינטאג’? או שאולי אתם אוהבים לצאת מהקופסא ולהיות אלו שיכתיבו את הטרנד הבא? כך או אחרת בקמיליון – Private Vintage Collection תצאו עם משקפיים שאף אחד לא יהיה אדיש אליהם.