להתלבש בשיא האופנה זה לא בהכרח אומר ללבוש פריטים בומבסטיים ססגוניים כמו שנהוג לחשוב. החכמה הגדולה באה לידי ביטוי דווקא בפשטות, ובפרטים הקטנים. כשזה נוגע למשקפי שמש, אפשר לראות בשנים האחרונות כמה טרנדים בולטים של משקפיים עם מסגרות בגודל בינוני או קטן, ובצבעים אחידים או מונכרומטים. כך שהלובשים נהינים ממשקפיים שמוסיפות המון סטייל, ולא על חשבון גניבת ההצגה משאר פרטי הביגוד. 

מסגרת מלבנית – קאמבק מנצח 

זה נכון שהרבה משקפי שמש בשנת 2023 הלכו דווקא לכיוון יחסית מינימליסטי, אך הוא לא פחות עשיר מבחינת סגנונות וחידושים. אחד הטרנדים הבולטים הוא משקפיים עם מסגרת דקה ועדשות מלבן צרות. אופנה שהייתה מנת חלקם של הכוכבים הכי גדולים בהוליווד אי שם בתחילת שנות ה-2000, הצליחה לתפוס חזק מאוד שני עשורים לאחר מכן בימינו אנו. את הצבעים בדרך כלל אפשר לחלק לשלוש קבוצות: שחור אחיד, מסגרת כסף עם עדשות כחולות, ומסגרת זהב עם עדשות חומות. 

הצבע השחור האחיד נותן מראה דרמטי יותר ומייצר דיסטנס, כאשר שני הצבעים האחרים יוצרים לוק נועז וצעיר יותר. החיתוך של המסגרת עצמה משתנה, ונע בסקאלה מקצוות מעוגלים ועד לקצוות חדים, אך מדובר בעיקר בטעם אישי. הסגנון הזה הוא יוניסקס, ונראה מדהים גם על גברים וגם על נשים. 

מסגרת אליפטית – חידוש אופנתי שחיכינו לו

הטרנד האליפסי שונה מכל מה שראינו בשנים האחרונות. אם חושבים על זה, האופנה שהשתלטה על משקפי השמש בעשור האחרון הייתה בדיוק הפוכה – משקפיים עגולות שהצד העמוק שלהם פנה לאורך, כלומר מטה כלפי הפנים, והצד הצר יותר לרוחב. זו הסיבה שמשקפי השמש האליפסיות עליהן אנחנו מדברים מחדשות לנו כל כך בצורה שלהן – הרוחב שלהן דומיננטי יותר מהעומק שלהן, דבר שיוצא לוק המשדר אומץ אופנתי וביטחון עצמי בוויבים צעירים. בניגוד למסגרת המלבנית, את המשקפיים האלו אופנתיות גם במסגרות פלסטיק עבות וגם במסגרות דקות מפלסטיק או ממתכת. 

מסגרת מתומנת – למגניבים בלבד

אי אפשר להתעלם מהאופנה הסוחפת הזו. הצורה המתומנת היא הכי אופנתית כאשר המשקפיים כוללות במסגרת פלסטיק דקה ועדשות בגודל בינוני – לא קטנות ולא גדולות. המשקפיים המתומנות נותנות למי שלובש אותן לוק מרשים, מעניין, ומתוחכם. הן יפות על גברים ועל נשים כאחד, ואופנתיות בצבעים שונים. אם אתם מחפשים לוק סולידי, תוכלו לבחור במשקפיים מתומנות עם מסגרת ועדשות שחורות, או לחלופין מסגרת בצבע לבן או חום. 

מסגרת חתולית – כי אפשר להיות סולידית וסקסית בו זמנית

כמובן שאי אפשר להתעלם מטרנד הוינטג’ שסוחף אותנו כל פעם מחדש. אחת ממסגרות הוינטג’ הבולטות היא מסגרת בגזרה חתולית. אופנה זו הופיעה לראשונה באמצע שנות ה-50 בקרב נשים, כשעוד מסגרות המשקפיים היו ממתכת ולא מפלסטיק. לאט לאט, התגבשה להן הצורה החתולית במסגרת הפלסטיק, שרק הפכה להיות צרה יותר ו”חתולית” יותר עם הזמן. 

היום הן להיט של ממש, ומשדרות נשיות, ביטחון עצמי, ואומץ אופנתי. בטרנד הזה אין יותר מידי חוקים, וככל שהמשקפיים יותר ססגוניות מה טוב. אמנם, משום שבסולידיות עסקינן, המסגרת החתולית השחורה מעניקה ללובשת מראה קלאסי, נשי ועוצמתי במינימום מאמץ. 

סיכום

חשוב לזכור שגם אופנה סולידית היא אופנה שעוברת שינויים ומתחדשת מתקופה לתקופה. העובדה שאנחנו עומדים עם פנים אל עבר שנת 2024 לא אומרת שאנחנו מחוייבים לבחור בפריטים הכי בומבסטיים כדי להשאר בקו האופנה העכשוי. החוכמה הגדולה היא דווקא למשוך את תשומת הלב על ידי פריטים סולידיים אך מדויקים. 

מחפשים חנות משקפיים בתל אביב? 

החנות Private vintage collection היא חנות אופטיקה בתל אביב המציעה מגוון רחב של משקפי שמש בה תוכלו למצוא משקפיים העונות הן לאופנה העדכנית ביותר והן לסגנון הוינטג’ האהוב. אנחנו מחזיקים לא פחות מ-4,000 דגמים שונים במידות, בצורות, ובצבעים שונים. משקפי השמש שלנו איכותיות, מעוצבות ע”י מיטב המעצבים בתחום ומהוות הצהרה אופנתית בפני עצמן. הסניף שלנו של חנות משקפי שמש תל אביב יושב ברחוב הרב יצחק ידידיה פרנקל 14.